Cestování

MAURICIUS

mauricius

Na Maurius jsme letěli v lednu s naší oblíbenou leteckou společností Emirates, velkým, prostorným a novým dvoupatrovým letadlem pro 500 osob. Let jsme si vybrali s přestupem v Dubaji, kde jsme měli pauzu 2hodiny a pokračovali jsme dál směr ostrov Mauricius.

Plná očekávání jsem odpočítávala hodiny do přistání. Po přistání jsme vzali kufry chytili prvního taxikáře a nechali se odvést na naše první stanoviště, které se nacházelo necelé dvě hodiny autem na severu ostrova Mauricius, přesněji v části Calodyne v blízkosti Grand Gaube. Resort se jmenoval Zillwa Attitude.

Hned po příjezdu do hotelu mě nadchl krásný výhled na protější ostrov jménem Coin De Mire. Celý hotel je postaven v Mauricijském stylu, opravdu překrásné prostředí, které si ihned zamilujete. K tomu nám pomohla příjemná obsluha, stále usměvavá, vynikající kuchyně, každovečerní program a  stále slunečné počasí. Asi díky ceně na noc, která se pohybuje kolem 6.000Kč je tento hotel velmi oblíbený a bylo tam dost lidí a taky dětí, protože je pro ně velmi dobře vybaven..

Hotel má také několik restaurací, barů, bazénů, 3 písčité plážičky, moderní klimatizované pokoje, spa, fitness, tennis, stolní tenis,  kurzy kreolštiny, aqua aerobic, na pláži obchůdky se suvenýry, vodní sporty v ceně ubytování, různé výlety za poplatek. Jeden výlet od hotelu Zilwa Attitude jsme absolvovali. Byla to příjemná plavba na katamaránu s grilováním na lodi.

katamaran Zilwa Attitude

Místní kluci nám ugrilovali luxusní morské plody na špejli s ananasem, zajímavá a vynikající kombinace, potom barbeque kuře, ryby, těstovinové a zeleninové saláty z hotelové restaurace. Bylo to moc fajn plavit se modrou lagunou a u toho si dávat všechny ty dobroty s poslechem Mauricijské hudby. Alkohol pro pijany tekl proudem a cestou zpět už se na lodi i tančilo 🙂

Dny v resortu utíkali až neskutečně rychle, pořád bylo co dělat. A když jsme se vyvalili na pláž na chvíli jen tak poležet, hned z toho bylo pár hodin a další den pryč. To lenošení na pláži nám zpříjemňoval milý personál, který stále servíroval co nám na očích viděl 🙂 do 14hodin také na hotelové pláži chodili místní prodejci s nabídkou Mauricijských šátků na schování celulošky, nebo nosili plno suvenýrů.

Hlavním Mauricijským maskotem je pták DoDo, během dne neslyšíte nic jiného jen jak se Vám snaží toho ptáka např. s kamene někdo prodat 😀 ze začátku jsme se smáli jak neodbytně stále dokola nabízejí tyto věci, ale když chodí jeden za druhým a pořád do vás hučí, tak už je to protivné. Nakonec jsem přece jen neodolala a nějaké ty suvenýry pro rodinu nakoupila.

Hned na začátku dovolené jsme se spřátelili s místním taxikářem, který nás po celou dobu pobytu na Mauriciu vozil za super peníze a radil nám s programem. Vzít si totiž taxikáře od hotelu zaplatíte mnohonásobně víc. Kdyby jste měli cestu na Mauricius a kontak na taxi by se Vám hodil, není problém mohu doporučit. Je to super chlap. Pobyt v hotelu Zilwa Attitude jsme si užili na maximum a byla to dobrá volba, ani jeden den jsme neměli zataženo, přitom o kousek dál na ostrově pršelo a pršelo.

Den před naším přesunem do dalšího resortu, přiletěli na pláž s malým vyhlídkovým letadýlkem pro dva, pouze pilot a přísedící. Manžel když viděl, že se zase za pár tisíc může vznést k oblakům, si ihned koupil vstupenku do tohoto létajícího bombónu 🙂 Tohle letadélko startuje z vody. Byl to určitě krásný zážitek a pro mě manžel přivezl krásné snímky ostrova z kokpitu tohoto letadla.

ISLAND WINGS MAURITIUS

Další hotel, který jsme navštívili byl hned kousek vedle Zilwy.

Jmenoval se Paradise Cove Boutique. Odkaz ZDE

Hotel velmi pěkný, zajímavý, luxusní, pětihvězdičkový a od Zilwy byl o 2000Kč na noc dražší. Tři rozdíly tam byly velmi znatelné. Do hotelu Paradise Cove Boutique nesmí děti, to znamená že rodiny s dětmi mají stopku, proto tam byl o poznání větší klid. I hudba hrála spíše taková klidnější. A další rozdíl byl v pláži.

Tento hotel ač je pětihvězdičkový nenabízí moc pěknou pláž. Teda ne takovou tu krásnou Mauricijskou. Je tam vytvořen záliv se žlutým pískem. A poslední čím se tento hotel lišil od všech ostatních hotelů, které jsme navštívili, že k jídlu nikdy nejsou bufety. Vždy je třeba vybrat si z jídelního lístku, ale jídlo je moc chutné. Pokoje jsou čisté, krásné a restaurace i bazén s výhledem na oceán a ostrůvek je TOP.

Třetím hotelem a místem na naší cestě za poznáním Mauricia byl hotel na známé pláži Belle Mare, vyhlášené jako nejkrásnější na ostrově.

Hotel až neskutečně krásný se jmenuje jak jinak než LUX* BELLE MARE. Je to opravdový luxus v ráji. Těžko popsat tu neskutečnou krásu. Asi lépe ji vystihnou fotky, než slova. Všechno bylo dokonalé, luxusní, překrásné, až dechberoucí. Tento hotel doporučuji pokud Vám není líto peněz, kdy noc v tomto luxusu přijde cca na 13.000Kč.

Jsem odstavec. Klikněte zde pro přidávání a úpravu vlastního textu. Je to snadné.

Pláž Belle Mare je bezpochyby jedna z nejhezčích pláží ostrova a náš pobyt u ní jsme si užili.

Často se mě ptáte na fotky, kdo mě fotí 🙂 Pro víc info přidávám odkaz :

Abychom se pořád jen neváleli na pláži naplánovali jsme celodenní výlet a vyrazili. Hlavní atrakcí na ostrově, kterou nám nabízelo několik plážových prodejců + se dalo zakoupit ve výletech od hotelu bylo koupání s delfíny. Nejprve jsem si říkala aha to bude asi něco jako v Dubaji oblečou vás do neoprenu naučí jak se k delfínovi chovat, co dělat co nedělat a zavedou vás do bazénu, kde tito krásní kámoši na vás čekají. Byl to krásný zážitek. Tady se ale jednalo o něco jiného.

Řekli nám, že se budeme koupat s divokýma delfínama v otevřeném oceánu. Tak jsem si říkala jo jasně 😀 Taky vám navykládájí, že vám udělají fotku s delfínem a že vám dá pusinku 🙂 Všemu nevěřte pusinka je nesmysl. Je to divoké zvíře, ne ochočený delfín z cirkusu. Každopádně byli jsme zvědaví jak toto koupání z delfínama probíhá, tak jsme se domluvili s naším kámošem taxikářem a on nám připravil výlet na míru. První zastávkou bylo koupání s delfíny v místě zvaném Tamarin. Z hotelu jsme vyráželi v 6hodin ráno, protože nejpozději v 7hodin jsme museli být ve vodě, aby jsme na delfínky měli štěstí.

Přijeli jsme tam a na pláži byly nachystané lodě…lidi čekali na nalodění. Říkala jsem si no to je úžasný tolik lidí na jednoho delfína, to se budeme prát o výhled. Myslela jsem si, že nasedneme na loď oni nás zavezou někam, kde budou ti delfínci a tam se budeme moc jít za nimi koupat. Omyl! Loď sloužila k tomu aby jsme stačili rychlosti delfínů. Abychom je na motoráku mohli dohonit. Později jsem pochopila, že jejích rychlost je neskutečná. Dva pohyby jejich ploutví a je „kilák“ daleko 😀

Tak a začalo naše dobrodružství. Byla jsem ráda, že jsme si pronajali loď jen pro nás a oddělili jsme se od zbytku šílenců co se v oceánu i s dětmi plácali jako utopené velryby. Tohle koupání s delfíny není pro děti.

koupání s delfíny Mauricius – tamarin

Nasadili jsme šnorchlovací náčiní, na nohy ploutve, bez nich by nějaké mlácení nohama bylo zbytečné a čekali jsme na kraji rozjetého motoráku na povel SKOČTE!! Trochu ve strachu z  hlubokého oceánu jsem ale i tak s GoPro podvodní kamerou učinila.

Najednou jsem uslyšela jejich pískání. Kouknu pod sebe a jsou tam, ale v moc velké hloubce, vidím je jen málo a tak se snažím klesnout co mi nádech stačí, ale NIC. Vracím se nahoru, kde už na mě kapitán křičí zpět na loď. Sundané ploutve vylezu nahoru nešťastná, že jsou moc hluboko. A zase se mám připravit. Znova nasadit vše potřebné a další pokus skoku mezi delfíny.

Čekám a je to tady. JUMP JUMP JUMP! (skoč skoč skoč) Ozve se za mnou. Už neváhám ani sekundu a z rozjetého motoráku skáču opět do vody. A opět NIC. Jen je slyším ale nevidím. Jsou moc rychlí. Takto se to opakovalo asi 10 krát a řeknu vám je to makačka, úplně vyfluslá se škrábu zpět na loď, sotva lezu a kapitán se ptá ještě to chcete zkoušet?

Moje nenaplněné přání mě nutilo odpovědět ANO, ale únava byla moc veliká. Říkám tak ještě naposledy. Poprosila jsem do nebe a skáču do vody. Najednou slyším manžela křičet jsou tady koukni. Vystrčím hlavu z vody a přes zamlžené brýle čučím jak desítka delfínů proplouvá kolem nás a někteří skáčou nad vodou. Jsou úplně nahoře. Cítím poslední šanci mít je na dosah.

Manžel mi podává kameru GoPro nasazuje ploutve a skáče za mnou do vody. Plaveme společně k nim. I přes všechno vyčerpání jsem dala poslední svou sílu do noh a mlátila ploutvama jak o život. Byli tam s námi. Chtěla jsem pod vodou zakřičet radostí, ale plná pusa šnorchlu, tak jsem jen srandovně rozhazovala rukama a ukazovala kolem sebe. Byli jsme uprostřed hejna divokých delfínů a byl to ten nejúžasnější zážitek co jsem kdy zažila a budu si ho pamatovat navždy. Trpělivost a odhodlání se vyplatilo. Zvládli jsme pořídit i pár fotek a video. Nadšená lezu z vody a vím, že tenhle zážitek už nic nepřekoná.

Na pláži už na nás čekal náš taxikář a pokračovali jsme dál. Unavená, rozmočená a to bylo teprve 9hodin ráno. Cestou autem na další stanoviště jsem se trochu zregenerovala. Z hotelu jsme měli na výlet nabalenou svačinu. Najedli jsme se a jsme na místě. Kde tentokrát? Nacházíme se u vodopádů v pohoří Chamarel na jihu ostrova Mauricius.

Proto abychom se dostali v parku k těmto krásným vodopádům a vulkanické vyvřelině bylo nutné zaplatit vstup. Už si přesně nepamatuji kolik to stálo. Byla to ale krásná podívaná. Vyfotili jsme si vodopády a pokračovali autem dál krásnou přírodou, až k proslulé 7mi barevné zemi. Bylo to opravdu tak krásné jako na fotkách, možná ve skutečnosti ještě více barevné.

Tato vyvřelina působila na pohled jako barevná písečná duna. Moc se nám to líbilo. Vybudovali tam pro turisty kavárnu s posezením a vyhlídkou na tuto barevnou zem. Tak jsme si dali fresh z místního sladkého ananasu a ještě se chvíli kochali tímto zázrakem přírody.

CHAMAREL 7 barev

V tomto parku taky naleznete velké suchozemské želvy, ta nejstarší z nich žije již 140let. Cestou z Chamarelu kolem plantáží s kávovníky jsme zastavili na vyhlídce u silnice, odkud bylo krásně vidět do okolí.

Výhled z pohoŘí CHAMAREL

Dalších pár fotek a pokračujeme dál…ne ještě to není konec. Nekonečný den plný poznávání ostrova nás zavedl až na úplný jih do místa zvaného LE MORNE. Kde jsme zbytek dne strávili na překrásné pláži neskutečného hotelu PARADISE BEACH COMBER.

Hotel PARADISE BEACH COMBER je vyhlášen dle mísních jako jeden z nejluxusnějších resortů na Mauriciu. Protože byl čas oběda využili jsme skvělých služeb hotelu a poobědvali v plážovém baru s výhledem na oceán.

Po obědě přišli na řadu studené kávičky, koktejly a jako pozornost podniku, jsme byli pozváni, že můžeme strávit čas také u hotelového bazénu. To následovalo ale až po dotazu, kde jsme na ostrově ubytováni. Bylo to kouzelné místo. Kdybych měla znovu možnost volby, kde se ubytovat určitě bych ráda strávila pár dnů na tomto kouzelném místě pod horou Le Morne. Ceny ZDE.

Pláž měla jemný písek, voda byla klidná bez vln a kousek od kraje byly  krásné korály, ze kterých vyjížděli barevné rybičky. Vzala jsem pečivo od oběda a šla je do vody krmit. Jako pozorovatel rybiček vydržím pod vodou hodiny a udělala jsem taky pár snímků svým novým voděodolným Iphonem 7Plus, který už bych za nic nevyměnila 🙂

Je 18hodin balíme věci a jedeme zpět do našeho hotelu na večeři, nejsme tu však naposled.

Další den náš pobyt v LUX*BELLE MARE končí a my se přesouváme na další  místo ležící na krásné pláži Belle Mare . Nyní je to Long Beach Golf and Spa Resort.

Tento rozlehlý moderní resort, je opravdovou třešničkou na dortu. Není nic co by tu chybělo. Už od příjezdu a honosného vstupu do resortu jsem byla unešená provedením. Právem má resort 5 hvězdiček a byli jsme s pobytem velmi spokojeni, proto doporučuji i náročnější klientele, rozhodně nebudete zklamáni.

Krásné ubytování v domečku na pláži, překrásná dlouhá bílá pláž, klidný oceán, krásné bazény zamilovala jsem si ten s výřivkou a výhledem na oceán, vynikající kuchyně, restaurace, bary. Obsluha na pláži, příjemný personál. Přidávám pár fotek z tohoto místa, ať sami můžete posoudit jestli by se Vám zde líbilo. Odkaz na resort ZDE.

Na Mauriciu je toho opravdu hodně co dělat, proto jsme lenošení na pláži zase proložili výletem. Byl nám doporučen výlet lodí na ostrůvek Ile aux Cerf. Taxikář nás odvezl na pláž, kde už na nás čekal motorák a převezl nás asi 10minut na ostrov Ile aux Cerf. Tento výlet byl organizovaný, tak jsme měli hodinu čas projít se, podívat, vykoupat a pokračovali jsme dál…Ostrůvek byl moc pěkný, prošli jsme se…narazili i na golf vykoupali, pováleli v bílém písku a šli na domluvené stanoviště odkud jsme pokračovali.

Ile aux cerf

Další zastávkou nebo spíš otočkou na výletu byla návštěva vodopádu. Nalodili jsme se tedy a vyrazili, cesta trvala asi 15minut na motoráku a byli jsme tam. Byla to opravdu jen okružní plavba, nezastavovalo se, takže jsme si jen udělali fotku a pokračovali dál na druhý ostrůvek, kde byl připraven oběd na pláži. Byli jsme jako trosečníci a bylo to fajn.

Po vynikajícím obědě jsme měli ještě chvíli čas na relax na pláži a poté nás odvezli zpět do místa výjezdu. Tam už na nás již tradičně čekal náš věrný taxikář, který nás ještě dle přání odvezl na pláž jménem Trou aux Biches.

TROU AUX BICHES

další krásná, dlouhá pláž s doškovými deštníky. Děláme stanoviště a běžíme do vody. Narážíme na rozdíl. Ve vodě je spousta drobných korálů a kamenů, a bez bot do ní lezeme těžko a bolestivě. Další rozdíl oproti jiným plážím je, že je brzo hloubka např. na plážích v resortu Zilwa Attitude jdete a jdete a stále máte vodu po kolena dál po pás. Vykoupaní vyrážíme dál prozkoumat místo. Jdeme po pláži a najednou narazíme na resort jménem Trou aux Biches Beachcomber Golf Resort & Spa *****+

Vstupujeme do resortu a jdeme obhlédnout, jak další z Beachcomberů na pláži Trou aux Biches vypadá. Místem jsme okouzleni. Jdeme kolem domečků na pláži s bazény a přicházíme k rozlehlému bazénu s restauracemi a barem. Líbí se nám tu. Usadíme se objednáváme si svačinu a ledovou kávu. Než ji přinesou jdu se podívat po resortu. Nádherné zahrady s bazénky, krásné domečky k ubytování několik restaurací. Všude jezírka a postaveno ve velmi zajímavém stylu. Velký luxus, ještě aby ne, když je to lepší 5tihvězda. Příjemné místo a trávíme tu čas až do večera, než nás vyzvedne taxikář a zaveze zpět. Přidávám pár fotek z tohoto krásného místa:

Na ostrově Mauricius jsme byli měsíc. Věcí a míst jsme navštívili nespočet a příběhy z této dovolené bych mohla psát ještě hodně dlouho, ale vypíchnu ještě dva dny, které mě dostaly.

První z těchto dvou výletů byl směrem k letišti. Hodinu a půl cesty v taxíku jsme jeli na místo jménem Blue Bay kde se nachází MARINE PARK a krásný podmořský svět. Přes taxikáře jsme měli domluvenou loď s proskleným dnem, která nás s pláže zavezla při sledování korálu pod lodí do místa uprostřed tohoto mořského parku a tam jsme měli možnost vzít šnorchlovací náčiní a jít do vody prozkoumat co vše Marine Park nabízí. A taky jsme šli…Proto jsme tam přece jeli…

Beru rohlík a skáču i s mobilem do vody. Najednou se ocitám v hejnu rybiček, které do mě zobou co to přišlo za vetřelce. Dávám jim rohlík a už přes ně ani na manžela nevidím 😀 Plaveme a pozorujeme nádherné korály připomínající kytice růží. Takovou nádheru jsem ještě neviděla. Protože pod námi byla celkem velká hloubka, měla jsme strachem staženej zadek, a byla jsem stále napozoru, aby mě nesežral žralok.

Proplaváváme tímto krásným parkem a najednou mě manžel chytá za ruku a ukazuje mezi korály. JE TAM 🙂 Neee žralok to není, ale krásná želva, která není mezi korálama skoro vidět. Manžel na nádech klesá dolů pro želvu, která si spokojeně vegetí na korálu. Najednou ho uviděla a jak se říká seš pomalá jak želva, tak vodní to tedy nebude. Propla nožičky a byla fuč.

Plavu směrem jejího úprku a najednou ji vidím jak si krásně a v klidu plave oceánem. Zrychluji a manžel mě nechává samotnou se k ní přiblížit. Zdá se že ze mě strach nemá. Z blízka na mě kouká plave se nadechnout nad hladinu a pak frrrr dolů zase ke korálům. Stihla jsem udělat ale pěkné fotky:

Po tomto super šnorchlování jsem měla ještě jedno přání…a to, projet se Marina Parkem na paddlu. Nikdy dřív jsem na tom nestála, pouze na Bali jsme měli kurz surfingu, ale to je něco jiného. V každém případě jedno to má společné a to je rovnováha. Musím říct, že to je asi to jediné co mám pro jízdu na surfu ideální, takže paddle jsem zvládala celkem hravě do doby než se zvedl vítr, pak jsem byla jako plachta na plachetnici, která uhání oceánem na druhou stranu ostrova 😀 manžel křičí: „sedni si, sedni si“ ale to já už byla pryč a nic neslyšela.

Později jsem pochopila, že moje pádlování proti větru ve stoje nikam nevede. Sedla jsem si a v sedě pěknou dobu pádlovala zpět. Dopádlovala jsem vyčerpaná. Takže pokud půjdete na paddle lepší je to bez větru 🙂 Ubytovaní v místě BLUE BAY na Mauriciu je možné například v hotelu Shandrani Beachcomber

Poslední celodenní výlet, se kterým se chci s vámi podělit začal opět časně z rána. Opět jsme ze skoro severní části ostrova jeli dolů na jih do části LE MORNE. Cesta netrvá moc dlouho jen hodinu a půl, ale náš program bylo třeba začít brzo kvůli velkému horku a ostrému slunci. Jeli jsme totiž jezdit po pláži na mém milovaném zvířeti 🙂 ano na koni.

Miluji koně a po pláži jsme jela poprvé. Připadla jsem si jako v pohádce. Svého koně nemám, protože můj cestovní život mi to nedovoluje, ale když mám čas ráda zajdu v Čechách ke koním a na projížďku do přírody. U nás v ČR se ale za projížďku platí uplně jiné peníze. Chtěla bych doporučit tento zážitek z jízdy po pláži, pokud máte rádi koně jako já, ale je třeba vás upozornit na cenu této radosti. Za osobu na hodinu jsme zaplatili 3.000Kč a protože jsme jeli s manželem stálo nás to 6.000Kč. No zážitek holt něco stojí.

Po úžasné projížďce jsme se vydali za dalším dobrodružstvím nedaleko Le Morne na jihu ostrova do la vallee des couleurs nature park. V tomto obrovském přírodním parku jsme strávili celý den. Zaplatili jsme si buginy a jeli do džungle, kde jsme se doslova vyřádili rychlou jízdou po kamenech, blatem, mezi palmama, do prudkých kopců, a z kopců, super adrenalin.

Průvodce nás na buginách dovedl k několika vodopádům, kde v jednom z nich jsme se mohli vykoupat. Voda byla ledová a tak jsme se jen rychle zchladili a pokračovali dál. Dojeli jsme kolem 160let staré obří želvy, kolem vulkanické vyvřeliny až na samý vrchol odkud byl překrásný výhled z hor až na pobřeží.

la vallee des couleurs nature park

Jakožto řidič, každý den za volantem jsme si nemyslela, že by mě jízda na bugině mohla tak bavit, ale byla jsem hodně překvapená z toho co všechno to vyjede, přejede a jak rychle se v tak šíleném terénu dá na bugině jet. Moc nás to s manželem bavilo. Další atrakcí, kterou jsme si v parku zaplatili byl přechod po lávce z hory na horu. Tato lávka na lanech se koupala nad propastí. Byli jsme samozřejmě jištěni. Šlo o adrenalinové dobrodružství.

Dovezli nás a ještě jeden pár z Indie na vrch tohoto zeleného kopce a zavedli na start této lávky. Indové se hlásili, že půjdou první aby to měli dřív za sebou. Vrazili tedy odhodlaně. Stačil první pohled pod sebe a byli zpět 🙂 Vzdali to oba dva.

Šli jsme tedy na řadu my dva. Já šla jako první. Ze začátku to byl trochu nepříjemný pocit jak se lávka houpala, ještě když s tím místní vtipálek pro pobavení trochu pomáhal, ale špatně nám nebylo. Manžel šel za mnou a udělali jsme si i pár fotek. Byl to super zážitek.

la vallee des couleurs nature park

Poslední atrakcí na kterou jsme se v tomto parku dali byl nejdelší zipline na ostrově Mauricius. Jeho délka byla 1.5km a mohli jsme si vybrat jestli chceme letět v sedě nebo v leže na břiše. Jednohlasně jsme se shodli, že poletíme v leže. Na tuhle atrakci jsem se těšila nejvíc až do doby, než jsme byli na místě (úplně nahoře) a místní pán mě připevnil k lanu. Řekl ať se pustím a lehnu si. V tu chvíli jako bych měla nohy přibetonované k zemi a né a né se odlepit.

Ještě před vysláním mě kupředu jsem pána držela za nohu a musel mi přísahat, že se mi nic nestane 😀 Potom už jsem jen zamávala a letěla rychlostí větru na druhou stranu 😀 Bylo to úžasné….Letěla jsem jako pták s výhledem na pobřeží a oceán. Na konci už na mě čekali kluci, kteří mě odepli a společně jsme čekali až přiletí manžel. Během našeho letu nás z druhé strany fotili, tak máme pěkné fotky na památku. Ty nám samozřejmě taky prodali, nebylo to v ceně atrakce. Pokud plánujete cestu na Mauricius, tento park doporučuji navštívit nebudete litovat 🙂

la vallee des couleurs nature park / ZIP LINE

Dovolenou na Mauriciu bychom klidně zopakovali, moc se nám tam líbilo a doporučujeme 🙂