zanzi1
Cestu na Zanzibar jsem dostala od manžela jako dárek k 29 narozeninám. Proč zrovna sem?

Miluji Indický oceán, bílé pláže, teplo, slunce, tropický ráj a tak manžel přemýšlel kde jsme ještě nebyli a na řadu přišel Zanzibar, ostrov patřící k Tanzanii. Před touto dovolenou, kterou poprvé vybíral sám beze mě, aby to bylo překvapení, ležel u internetu a hledal informace o ostrově, kde je nejlepší se ubytovat.

Zjistil, že nejkrásnější pláže jsou na severu, tak volba byla téměř jasná, bude to hotel ležící zrovna na této straně. Ale východ nebo západ. Severo-západní strana směrem k Africe by neměla být tak větrná a oceán by při odlivu neměl moc ustupovat, také hlubší voda lepší ke koupání na východní straně mělké lagunky, kde při odlivu se za vodou musíte vydat přes korály daleko.

Bylo vybráno vezmu ubytování na severo-západě. No jo, ale jake? Nejkrásnější pláží by měla být Nungwi, proto manžel hledá resort v blízkosti. Nachází Hilton a říká si to byla měla být volba na jistotu, přece jenom tento název znám a měl by držet kvalitu. Po důkladnějším prozkoumání fotek a srovnávání s dalšími resorty se mu to nějak nezdá a raději volí resort jménem GOLD ZANZIBAR, nejlepší ceny zde: Gold Zanzibar Resort and Spa.

Dle fotek na Agodě, které ovšem často neodpovídají realitě se zdá být tento resort oproti ostatním za uvedenou cenu luxusnější a široká bílá pláž sice není Nungwi ale zdá se být pěkná a nedaleko té nejkrásnější.  Je rozhodnuto a rezervováno. Při narozeninové večeři mi manžel předává papíry od dovolené se slovy co mě dělá nejvíc šťastnou a má pravdu je to právě cestování, nové nezapomenutelné zážitky, které mi nikdy nikdo nevezme. Jsem moc šťastná a těším se, až to tam všechno pěkně prozkoumám a potom se tu s Vámi podělím o moje načerpané informace.

Letíme v červnu s leteckou společností Turkish Airlines s mezi přistáním v Istambulu v Turecku. Touhle letkou jsem ještě nikdy neletěla, tak jsem zvědavá jaké to v letadle asi bude. Jedna věc mě ale mile překvapila až zaskočila, a to byl limit na zavazadlo. Říkala jsem si, to je snad chyba ne? Hádejte kolik  Noooooo….47kg na osobu plus 8 na palubu…To jsem ještě nikdy nezažila.

Bylo fajn, že jsem nemusela řešit jestli si vezmu velký šampon na vlasy, nebo budu muset odlívat do extra skleniček a pak následně shánět na místě opalovací krémy a podobně. Mohli jsme si vzít co se do kufru vešlo a kdybych měla dva, určitě bych i obsah vymyslela 😀 No dobře stačí pro každého jeden, kdo to má pak tahat 😀 Bylo fajn, že ani váhu jsme nemuseli použít, ale jen tak pro představu když byl limit velký mě zajímalo kolik že můj kufr váží. 21KG…Tak to není tak moc.

Let s Turkishem byl super…spousta místa jak v bussiness třídě, tak v low costu. Teplé jídlo nám servírovali i na krátkém dvouhodinovém letu, byla jsem mile překvapena…přece jenom když jíte nebo spíte cesta rychle utíká. Nějak jsme si při koupi letenek nevšimli, že nebude jen jedno mezipřistání, kde měníme letadlo ale ještě jedno tzv. přibrždění v Africe, kde jsme vysadili pár cestujících, pár zase nabrali a pokračovali ještě hodinu do Zanzibaru. To bylo pro nás takové překvapení, no nějak nám to uniklo, ale vzlety i přistání byly hladké, proto to bylo jen lehké zdržení. Kde nejlépe a nejlevněji nacházíme letenky? Dočtete se ZDE.

Tak a konečně jsme tady pomyslela jsem si. Přece jen jsem raději nohama na zemi…Vystupujeme z letadla a jako na Seychelách, Maledivách, nebo Mauriciu nás vítá teplý vlhký vzduch. Na letišti nápis KARIBU, neboli Vítejte ve Svahilštině. Vycházíme s kufry z letiště a ihned na nás pokřikují JAMBO JAMBO (čteme Džambo) znamená to ahoj. Nechápavě čučím co po mě chtějí 😀 A už je na nás nalepen taxikář a za ním dalších 20, aby nás mohli odvézt do hotelu.

Zjišťujeme cenu, domlouváme se s taxikářem a v tom mi z ruky další rve kufr, manželovi taky tak proč ne…ať ho vezmou když už platíme tolik peněz taxikáři. Kdepak při dovlečení kufrů k autu už natahují ruce ať zaplatíme. Mno snaží se vydělat na všem a těm jejich cenám se nedá nic než jen zasmát. Nesmíte se nechat jinak Vás oberou o všechny peníze. Rádi za službu zaplatíme ale okrádat se nenecháme, proto cenu určujeme sami, buď budou souhlasit nebo obchod neproběhne. Na všechno je třeba domluvit si cenu předem, nebo pak zaplatíte nemalé peníze.

Je 5:15 a jedeme taxíkem do hotelu. Najednou taxikář u silnice zastaví, že se jde pomodlit a za 5minut budeme pokračovat. Koukali jsme na sebe jak dva vejři 😀 No dobře tak se jdi pomodlit. To jsou mi věci. Trochu jsem se bála jestli to není nějaká léčka a nepřijde nás někdo okrást. Ale opravdu jak řekl pomodlil se a pokračovali jsme. Většina mísních jsou muslimové a většina z nich se chodí stále modlit. Říkal nám, že mají nyní ramadán a tak pijí a jedí až po západu slunce. V tom  40ti stupňovém horku fungovat bez vody to bych nechtěla. Jsou tu také křesťani.

Cesta do hotelu byla divoká, už takhle brzo ráno silnice plné lidí, dětí. Většina pěšky jiní na kolech, silniční provoz a pravidla jsem nechápala (hlavně troubit ať nikoho nesrazíte), tak jsem jen důvěřovala taxikáři, že nás vpořádku doveze do hotelu. Na Zanzibaru se jezdí vlevo, takže naopak než u nás v České Republice a protože taxikář je dobře výdělečné povolání na Zanzibaru, často nás stavěla policie, aby si přivydělali. I svoboda se dá na Zanzibaru zaplatit, díky těmto informacím od místích jsme chápali, že při procházce po pláži se nám snažili místní několikrát prodat drogy, za což se tu zavírá na 8let, ale asi je to dobrej byznys a když jde do tuhého, tak dealer pustí pár kaček a je vklidu. Kupovat Vám ale nedoporučuji ani Marihuanu, je to zakázané je za to stejně let jako za heroin. To jsem ale odbočila z cesty z letiště do hotelu.

Jeli jsme hodinu a půl a poslední asi kilometr k hotelu už ani silnice nebyla, jen pralesní cesta s dírou na díře. Komu nedělají dobře kolotoče, by tato cesta asi i rozhodila žaludek, opravdu šílenost 😀 Jedeme….teda spíše skáčeme vesnicí s rozbouranýma domečkama, blatem mezi malýma dětma hrajícíma válejíc se v blátě u silnice. Najednou jsme na ulici s obchůdkama (potraviny) jen takové malé budky, kadeřnictví atd. Chudoba, špína, místní lidé v šátkách bez bot a říkám si tady někde jako bude ten náš resort?  Jedeme ještě pár metrů a jsme tu…

Velká brána a vjezd do resortu GOLD. Sekurity přichází a ptají se zda máme ubytování v hotelu, museli jsme nahlásit jména i taxikář a otevřeli bránu, najednou se před námi zjeví veliká stavba recepce a honosný vstup do resortu. Pár metrů zpět lidi nemají boty, domy a mezi tím toto. Říkali jsme si taky jak to vybudovali, když k místu nevede ani normální cesta.

Tak konečně jsme na místě….ale BRZO. Ubytování je možné až od 15hodin, ale slibují, že budou dělat co je v jejich silách, abychom dostali pokoj dříve. Zatím jsme posláni dolů na pláž do restaurace na snídani, která je každý den od 7:30hod formou rautu. Po snídani si půjčujeme na pláži ručníky a jdeme se natáhnout na  velmi pohodlné lehátko s matrací skoro jako v posteli  no a najednou z toho čekání oba dva spíme. Pěkně na vzduchu pod přírodním slunečníkem – to je pohoda.

Mezi tím pro nás přišli z recepce v 11hodin, že máme připravený pokoj, ale spali jsme. Tak nechali vzkázat po číšníkovi, že až se vzbudíme, tak ať přijdeme na recepci, aby nás mohli ubytovat  Pěkně prospaní ve 12hodin dostáváme pokoj. Přízemní domeček, uvnitř obyvák, ložnic s obrovskou postelí s nebesy (později když nám večer místní žena rozestlala, jsem pochopila, že je to nutnost, aby se přes síť na nás nedostali komáři. Dále veliká koupelna s vanou i sprchou a oddělený záchod s bidetem. Z druhé strany šatna s trezorem a před domečkem terasa s posezením.

Po ubytování jdeme prozkoumat okolí resortu a vybrat nějaké místní peníze. Ze zkušeností např. ze Seychelského ráje, kde byl normálně na malém ostrůvku v pralese bankomat jsme si říkali, že to nebude problém a vyrazili jsme za bránu GOLD RESORTU. Místní kluk nás poslal do bankomatu zhruba 200metrů doprava, tam jsme nic nenašli jen místní děti válející se v blátě. Usmívali se, zdravili svahilsky Jambo, ale i anglicky Hello.

Pokračujeme dál a místní pán se nás ptá kam jdeme jestli jen na procházku, tak mu vysvětlujeme že potřebujeme peníze a hledáme bankomat. Jen se usmál a řekl tady bankomat nemáme. Pouze ve velkém městě. Zavedl nás ale k budce, kde seděla místní slečna vytáhla z šuplíku čtečku karet a ať jí dáme kartu, že strhne peníze a dá nám je. To se ale manželovi nelíbilo, tak jsme aspoň pár euro proměnili za jejich sta tisíce.

Prošli jsme uličkou na pláž a obešli tak celý resort. Místní ihned zmerčili nové turisty a už jsme na pláži nebyli ani chvíli sami. Respektuji místní byznys, vím že žijí z turistů, těší se koho nového uvidí a zase mu něco prodají, ale nějak toho bylo všeho moc. Asi s deseti prodejci jsem se pořád ještě ochotně bavila a vysvětlovala, že jsme přijeli a chceme se projít a porozhlédnout, jenže řeknete to jednomu a hned přijde další a další a takto k vám běží několik prodejců na pláži a vy nemáte ani minutu klid. Nemohli jsme si s manželem ani nic říct, pořád na nás pokřikovali.

Byla jsem z toho otrávená a později už naštvaná a začala to ignorovat. Nešlo to jinak. Říkala jsem si ježiši jak tady budeme existovat. Jakmile jsme se vrátili do resortu z pláže tzv. za lehátka s deštníky tam už nemohli, ale i tak na nás volali. Prodávají čerstvý kokos, různé suvenýry, ženy parea, nebo výlety. A protože turisti jsou kde? V resortu…tak se každý den usadili na pláž vedle sebe mezi lehátka a moře, aby jsme vždy museli projít přes ně, jako taková hradba

Nejprve jsem byla naštvaná, že už to přehánějí, ale spousta dnů před námi a bylo třeba se s tím nějak vypořádat. Ignorace ta moc nefungovala stále mě následovali až do moře a zpět k lehátku. Pořád mě zdravili a jak se mám, manžela už to nebavilo, tak raději ani do vody nešel. Byli otravní.

Protože jsem vodomil a více ve vodě než na suchu, chodila jsem kolem nich hodně často. Vysvětlila jsem jim postupně všem, že jsme na dovolené a budu tu tři týdny na pláži a že nakupovat budu až den před odjezdem ne dřív a že si od nich potom něco koupím. Čerstvý kokos jsem si pláži pár krát dala. Pochopili to už mě znali. Byli to pořád ti stejní, už z dálky jsem věděla kdo je na pláži. Někteří se stali i přáteli a jsme stále v kontaktu.

To není vše co se týká místních. To si tak ležím na kraji moře a jdou po pláži dva skromně oblečení hubení kluci, jen tak v šátku s dřevěnou tyčí usmívají se a zdraví mě Jambo. Tak zkušeně odpovím Jambo. Konverzace pokračuje jak se mám a jestli je vše vpořádku. Odpovím ano, následuje Akuna Matata (no problém, pohoda) Milí stále se usmívající kluci odchází a já si užívám koupačku v mém milovaném Indiánu, ale v hlavě mi vrtá, co je to za kluky proč mají tak tenký nohy, proč mají na sobě ty šátky a v ruce tyč. V tom přichází místní kluk (později můj kamarád Josef) a ptá se jak se mám, chvíli se bavíme a nedá mi to se nezeptat co je to za kluky. A už to vím….To jsou Masajové.

Hmmmm AHA. Děkuji. Na internetu zjišťuji co je to být Masajem. Ještě že ta Vikipedie existuje hahaha. Prochází se jich po pláži několik a každý den poznávám nového Masaje.

To nebylo ale jediné místo, kde jsme se s nimi setkali. V hotelu jsme si zaplatili polopenzi, obědy se nám nehodí k cestování, takže pokaždé obědváme jinde. Večeře ale byli vždy krásně připravené venku u bazénu s programem. Hrála každý večer živá hudba a některé večery jsme měli taneční vystoupení a jeden večer tančili, jestli se tomu tak dá říct Masajové. Je to spíš takové skákání a vydávání podivných zvuků. Byli tam všichni a byli nám představeni.

Po večeři a vystoupení prodávali své výrobky, jako suvenýry. Za tu dobu co jsme tam byli jsem se s nima (některýma) dost skamarádila, dělali mi vždy společnost na pláži, kde mi povídali jak žijí tam v Tanzánii. Hltala jsem všechny informace a řeknu Vám bylo to pro mě jako čtení pohádky, neuvěřitelné a tak jiné než je náš život.

MASAJOVÉ​

Protože kamarádi Masajové viděli, že mě jejich život zajímá vzali mě alespoň nahlédnout do jejich přechodného bydliště na Zanzibaru, kde tráví cca 3měsíce vyděláváním peněz, prodejem ručně vyráběných suvenýru aby si následně doma mohli koupit krávy. 15krav a může se ucházet o ženu. Tedy jen si ji vyhlídnout, vzít si ji smí až po dosažení role bojovníka a skolení lva.

Žen můžou mít Masajové i pět, ale musí mít dostatek krav. Jejich bydlení na Zanzibaru je velmi skromné, kdy si pronajímají za pár korun pokoj v dome (dům nedostavěn, jen holé betonové zdi, bez světla, místo dveří  vrata jak od chlívku na zámeček, aby je někdo nevykradl, ale co…nic nemají ) Na zemi kus deky jako pro psa, tedy ti naši mají přímo lóže. A na sednutí kanystr. Koukáte poděkujete za pozvání na návštěvu a co víc říct? Snad jen vduchu přála bych vám žít jako lidi. No jim to přijde normální a co víc…ještě luxusní oproti životu v pralese se zvířaty. Někdy je lepší nevidět, alespoň citlivým povahám jako jsem já. Navštívila jsem několik vesnic s místním obyvatelstvem a obrázek toho jak žijí mi zůstane navždy zarytý v paměti.

Vždy je třeba být vděčný a každý den je za co děkovat. Trošku jsem odbočila, ale i tyto informace k Zanzibaru prostě patří. Protože každou dovolenou objíždíme několik míst v destinaci i tentokrát jsme se rozhodli ostrov prozkoumat, abych se s vámi mohla podělit o své drahocenné informace a poradit Vám, kde je to nejlepší dle mého pohledu. Naše dovolená tedy začala na severozápadě ostrova v místě zvaném Kendwa.

Široká bílá pláž vždy s dostatkem moře, odlivy a přílivy zde nejsou tak hrozné jako jinde a můžete se koupat a plavat po celý den. Jednoho dopoledne po snídani když byl odliv jsme se vydali po pláži od hotelu Gold směrem do prava, kde je hned vedle sousedící hotel Kendwa Rock, který cenově vychází skoro na stejno, ale je to tří hvězda a Gold pěti hvězda, ale jsou momenty, kdy jde pořídit levněji. Záleží vždy na štěstí. Určitě bych ale tento rezort úplně nezavrhovala, není nijak luxusní, nemá bazén, ale příjemnou restauraci na pláži, kde se dobře najíte. Protože jsem měli polopenzi, tak jsem si tam sem tam zašli na oběd a moc nám chutnalo, především King fish s kokosovým mlékem a rýží. Poznali jsme tam taky pár z Ruska, kteří byli v Kendwa Rock ubytovaní a byli moc spokojeni. ODKAZ NA HOTEL ZDE: KENDWA ROCK

KENDWA BEACH

Často se mě ptáte na fotky, kdo mě fotí 🙂 Pro víc info přidávám odkaz :

Pokračujeme dál po pláži a po pravé straně se buduje nový český resort ZURI. Krásné místo a kdyby byl již postaven, určitě by jsme ho využili. Tak třeba bude ještě možnost někdy příště….Následuje další resort postavený na útesu, nebo na skále, pod kterou se nachází pláž, pouze ale při odlivu. Takže pokud se vracíte zpět z pěšího výletu po 17hodině, je pláž zaplavená mořem a je třeba to vzít po schodech vrchem přes resort. To ale musíte požádat místní ochranku, která hotel od pláže hlídá.

Pokračujeme dál a narážíme na hodně oblíbený resort Diamonds La Gemma dell’Est, kde bylo nejvíc lidí co jsem na Zanzibaru viděla. Zajímalo mě co je na něm tak úžasného, protože z pláže se zdál být horší než Gold a přitom byl plně obsazen. Proto jsem pro Vás resort prozkoumala a nafotila. Na pláži dlouhý bazén s lehátky doškovými deštníky s barem.

Nad vodou postavené molo s velkou restaurací a nad pláží veliký resort s překrásnou zahradou, ubytováním od nejlevnějších domečků s teráskama a výhledem na oceán až po luxusní vilky s vlastním bazénem. Několik restaurací, 2 posilovny, tenis, spa, prostě spousta vyžití. Opravdu moc pěkný resort můžu doporučit. Ceny se pohybují cca od 10.000Kč/noc podle datumu. Nejlevněji všechna ubytování najdete na AGODĚ. Odkaz zde: Diamonds La Gemma dell’Est

Diamonds La Gemma dell’Est

Diamond Star je ubytování v luxusních vilkách s vlastním bazénem, je to součást resortu, ale má také vlastní VIP restauraci s bazénem a je to oddělená zóna pro bohatší lidi. Za noc tento domeček stojí cca 30.000Kč v akci ho můžete občas pořídít ZDE za 17.000Kč.

Takhle pěkně dál po pláži můžete vpohodě dojít až na úplný sever ostrova Zanzibar. My jsme ještě navštívili po cestě resort ROYAL, kde taky bylo dost lidí a nejvíce nás zaujal bazén s výhledem na oceán, jaké ale nabízí služby nevím. Po cestě po pláži jsme se zastavili zaplavat si s želvičkama, co mě osobně hodně nadchlo jakožto milovníka zvířat. A užívala jsem si krmení a mazlení s nima. Stálo nás to 20USD/osoba a čas jsme neměli nějak omezen nechali nás jak dlouho jsme chtěli. Krásný zážitek.

KOUPÁNÍ SE ŽELVAMI

v rybářské vesnici Ras Nungwi na severu Zanzibaru

Po odpočinku s želvičkama, pokračujeme ještě kousek dál, kde nacházíme hotel Essque Zalu, kde náš výlet končí. Protože je čas oběda vydáváme se do hotelu, na molo nad mořem, kde je postavená restaurace s šiša barem a krásným výhledem na nekonečně modrý oceán. Ty barvy jsou až neskutečné. Objednáváme si koktejly a jídlo a s výsledkem jsme moc spokojeni. Odliv ale byl už tady tak velký, že koupat se nebo plavat je nemožné. Možná až při přílivu, ale obávám se že bez pláže ze schodků rovnou do vody. Takové mínus tohoto krásného místa, ale pokud nejste mořský živel jako já a postačí vám bazén a za pláží dojít nebo dojet, určite místo je krásné a hotel super. Ceny ZDE

Takto jsme tedy poznali jednu část ostrova. Z pláže Kendwa na druhou stranu tzv. doleva už jsou jen kráné osamělé pláže, kde můžete být úplně sami. Všechno jsme prozkoumali, prošli je čas vyrazit na nějaký výlet. Na pláži domlouváme s místním (Mohamed Ali) výlet lodí k ostrovu Billa Gatese jménem Mnemba Island. Je to výlet za šnorchlováním mezi korály a barevné rybičky s obědem na Zanzibarské pláži, protože pokud nejste na soukromém ostrůvku ubytováni , je na Mnemba Island vstup zakázán.

Lodí jsme proto zastavili, kousek od pláže naskákali do vody a obdivovali krásu podmořského života. Měli jsme hodinu a půl poté byl přesun na osamělou překrásnou pláž, dovolím si tvrdit že tu nejkrásnější na ostrově s nejkrásnější modrou vodou, takovou tu až kýčově modrou, že si říkáte ty fotky musí být nějak dobarvené a tam pro nás připravili oběd. Rybu s rýží a jako zákusek ovoce. Krásný piknik na pláži. Ještě jsme se vykoupali a jelo se zpět. Pokud máte rádi rybičky, moře a krásné pláže, nevadí vám cesta lodí potom tento výlet určitě doporučuji.

VÝLET LODÍ K MNEMBA ISLANDU

Další výlet který jsme podnikli byl na jiho-východ ostrova na pláže jménem Paje a Jambiani. Taxikář nás zavezl skoro až k této dlouhé krásné  pláži, že se pěšky projdeme na Jambiani beach. Musím říct, že místo je fakt nádherné, ale pokud nemáte rádi vítr, hodně velký vítr tak tam nejezděte byli by jste nemile překvapeni. Na tomto místě hrozně moc fučí, málem jsem z pláže při chůzi odlétla. Jezdí tam hlavně nadšenci do Kitesurfingu (pro Vás kteří neví, je to takový ten velký drak, který vás větrem tahá na prkně po vodě.

Škol Kitesurfingu je tam spousta,takže pokud máte zájem se to naučit, doporučuji toto místo. Manžel si tento kurz dělal a měla jsem možnost jen na pláži vyzkoušet ovládání tohoto draka a není to teda nic lehkého. Pro muže ale super sport a hlavně náplň na dovolenou, když se zrovna my ženy opalujeme že. I na této pláži jsme pro Vás hledali pěkné ubytování a……NAŠLI! Krásný resort jménem White Sand Luxury Villas and SPA. Hrozně příjemné místo, úžasní lidé, krásné ubytování, výborná kuchyně. Pokud chcete navštívit Paje určitě tento resort doporučuji.  ODKAZ ZDE.

PAJE

Po cestě zpět jsme se zastavili podívat do Jozani parku….místní prales, kde volně žijí vzácné opice GUERÉZY ČERVENÉ. Doporučuji návštěvu ráno nebo až navečer, aby jste měli možnost opičky vidět i na zemi se pohybovat. Naše návštěva Jozani parku byla zrovna v době kdy měli odpolední klid, tak jsme měli možnost je jen pozorovat jak odpočívají na stromech. Ještě je třeba říct, že to není jako na Bali, kde opice krmíte a jsou napůl ochočené od místních lidí, tyhle nejsou krmené, proto fotka s opicí v náručí tady nehrozí. Vstupné jsme platili 10USD/osoba.

JOZANI PARK

Dalším místem na naší cestě po Zanzibaru, byl MELIA RESORT v místě Kiwengwa, kam jsme se přestěhovali na poslední  týden.  Chtěli jsme vyzkoušet jaké to je na druhé straně ostrova, kde jsou velké přílivy a odlivy. Ubytovali jsme se v krásném apartmánu s výhledem na oceán. Krásný moderní pokoj s velkou postelí s nebesy, teráskou s posezením, velkou koupelnou s vanou a dvěma sprchama, jedna vnitřní, druhá venkovní.

V resortu nádherný park, úžasné restaurace, ať už v hotelu, u bazénu, u moře, nebo na mole nad mořem, dechberoucí fitness a spa s bazénem a výhledem na oceán. Veliký bazén u hotelu s výhledem na oceán a kde je pláž? Pláž Gabi Beach se nachází asi kilometr od resortu a buďto se tam projdete krásnou zahradou, proběhnete, nebo každých 20minut jezdí od hotelu shuttle bus, kam naskočíte a za 5minut jste na místě. Super servis. Na pláži je restaurace, takže se kvůli obědu od moře není třeba vracet pokud nechcete. Na pláži lehátka, stínidla, sítě, postele, na co si jen pomyslíte.

Krásná dlouhá bílá písečná pláž, plná mušliček, kterou hotel uklízí od řas. Většinou bylo větrno a vlny. Ve vodě kousek od kraje dost ježků, proto je lepší mít boty do vody. Ty se Vám budou hodit i na další dobrodružství. Když kolem poledne zmizí oceán díky odlivu, můžete nazout vodní boty a jít prozkoumat dno  Pro mě obrovský zážitek, nikdy jsem neviděla tolik nádherných hvězdic. Příliv bývá většinou kolem 16-17hodiny. Takže odpoledne to k plavání není. Jen takové brouzdaliště, malé lagunky.

GABI BEACH

Bylo to zase něco jiného, ale po pár dnech, mi bylo smutno po Kendwa beach, proto jsme zavolali našeho kamaráda taxikáře a nechali se odvézt zpět na Kendwa beach, kde jsme strávili celý den až do západu slunce, který je tam úchvatný a z druhé strany ostrova se turisté jezdí kochat právě sem. Pokud máte rádi jízdu na vodním skůtru, tak na Kendwa beach si můžete zajezdit. Jsou tam různé vodní atrakce. Ke koupání ideální místo.

Ještě před odjezdem nakupujeme od kamarádů Masajů náramky a náhrdelníky, pro rodinu a přátelé, od místních kamarádů, taky nějaké suvenýry a poslední zastávka je v obchůdku s potravinami nahoře ve vesnici nakoupit pro místní dětičky dobroty. Oplatky, sušenky, lízátka, kokina něco čím je můžu obdarovat a udělat jim radost. Nakoupeno a jedeme zpět do Melia resortu v místě Kiwengwa.
Domlouvám se s klukem z resortu na návštěvu místní vesničky a druhý den ráno vyrážíme. Jedeme na Gabi Beach a kousek vedle resortu žijí místní lidé v chudobě.

Spousta dětí hrajících si v blátě, holky krásně načesané v šatičkách špinavé. Mířím k nim s dobrotama. Jako opičky se seběhly a tahali mě za šaty, natahovali ručičky pokřikovali na mě svahilsky a já jediné co jsem jim uměla říct bylo POLE POLE, velmi důležité POMALU. Měli velkou radost. Pro mě jakožto hodně citlivého člověka, velmi emotivní zážitek.

Na dalším výletě už jsme nebyli, ale pokud jste neviděli velké suchozemské želvy doporučuji výlet na PRISON ISLAND, dále výlet za kořením a do STONE TOWNU. A pokud milujete zvířata můžete vyrazit na dvoudenní výlet do Safari v Tanzanii. Letí se tam malým letadlem, ubytují Vás přímo v Safari a můžete pozorovat volně žijící slony, žirafy, lvi, hrochy a mnoho dalšího. Tento výlet vychází na osobu cca 20.000Kč. Nepodnikli jsme ho, ale určitě si do Afriky a na Zanzibar ještě zaletím, tak třeba příště aspoň se mám zase na co těšit.

Ještě dvě informace pro Vás ode mě:

Mušle ze Zanzibaru je možné vyvážet…Všude se dočtete, že ne, ale není to pravda. Z hotelu mi to ověřovali přímo na letišti a bylo mi sděleno, že není problém….vždyť na Zanzibaru je to samá HAKUNA MATATA (no problem). Nasbírala jsem na pláži plnou igelitku mušliček a ještě nakoupila velké vyvařené mušle na pláži od kamaráda rybáře, takže plné 2 kufry. Na letišti mě místní kontrolorka po projetí kufrů rentgenem odstavila stranou, jestli mám v kufru mušle. Odpověď zněla ano. Je nějaký problém? Řekla mi není povoleno vyvážet mušle, když zaplatíte pokutu tak si je můžete vzít.

Zeptala jsem se jen abych věděla kolik je ta pokuta. Odpověď zněla pokrčení rameny kolik máš. Řekla jsem milé dámě, že mám zjištěno přes hotel že není problém si vzít nakoupené mušle, furt chtěla nějaký papír od mušlí. Řekla jsem, že jsem je koupila na pláži a žádnej papír nemám a ani peníze už žádný nemám. Tak mě pomohla zavřít kufr a ať jdu pryč. Najednou bylo po pokutě. Nenechte se oni zkouší všude jak z vás vytáhnout peníze….

A rada na závěr. Pokud toužíte po krásném ráji, jeďte na jistotu, protože né všechny místa a pláže jsou krásné.